Milan Novotný: Kariéra v online marketingu po strednej škole
Tím Skillmea
11.12.2022
4 minúty čítania
V ôsmom diele Skillmea Podcastov sme vyspovedali Milana Novotného, ktorý pôsobí ako SEO & Content Director v CloudTalk, okrem toho prednáša a mentoruje začínajúce startupy a podnikateľov.
V podcaste Milan Novotný zaspomína na svoje začiatky v online marketingu, prezradí tipy, ako naštartovať svoju kariéru a povie niekoľko zaujímavostí zo sveta SEO či businessu.
➡️ Ako si sa dostal k online marketingu?
Vieš čo, bolo to veľmi dávno, nemám to ani na LinkedIne, ale začal som s robením stránok vo WordPresse. Keď to zistila moja mama, potrebovala aj ona stránku. Potom ma odporučila svojim známym, tí to posunuli ďalej a zrazu som robil WordPress stránky pre viacero ľudí. A tí ľudia mi potom hovorili, že potrebujú aj marketing a SEO, ale ja som nevedel, čo to je. Potom som si to pogooglil a začal som sa učiť nejaké prvé veci a robiť na nich. To som mohol mať asi 14 rokov. Vtedy ma bavilo sledovať page ranky a veľmi ma tešilo, keď sa moje stránky posúvali vyššie. Moja stránka bola v tom čase veľmi vysoko hodnotená v pageranku, dokonca tretia z desiatich.
➡️ Po gymnáziu si išiel rovno do praxe. Ako si sa dostal do reálnej firmy?
Začal som na letnej stáži v menšej agentúre Teapot. Vedel som robiť wordpress webové stránky na mal hotovú Digitálnu garáž od Googlu ale v podstate som bol samouk a chýbal mi externý knowledge. Neskôr som išiel na siedme narodeniny spoločnosti Visibility. Tam som sa opil a zhováral som sa s jedným človekom z Visibility, ktorý mi na otázku, či nemajú miesto pre stážistov povedal, že môžem prísť. A tak som sa dostal do Visibility. Potom som pracoval v niekoľkých ďalších agentúrach a nakoniec som skončil v CloudTalk-u, kde vediem SEO a Content tím.
➡️ Poraď stredoškolákom, ako najlepšie naštartovať kariéru v online marketingu. Aké tipy by si im odporučil?
Začni s Digitálnou garážou od Googlu, ktorá ti dá základný prehľad o online marketingu.
Snaž sa zistiť, ktorá oblasť by ťa aspoň trochu bavila.
Sprav si v tej oblasti kurz na Skillmea, aby si mal nejaké základy.
Hľadaj si stáž. Kľudne aj neplatenú, aby si získal skills a kontakt s klientom.
Využi na to stránku growni.sk alebo napíš priamo agentúram. Oni neustále hľadajú šikovných a talentovaných ľudí. Pozri si napríklad agentúry v ADMA (Asociácia digitálnych marketingových agentúr) a priamo im napíš, že či náhodou nemajú nejaké miesto pre stážistov alebo si pozri ponuky na ich stránkach.
➡️ Keď si bol v agentúre a mali ste stážistov, ako to prebiehalo?
Keď som pracoval v marketingovej agentúre Invelity, tak stážisti mali určený počet hodín, ktorý chodili do officu a ja som sa im venoval. Ja som mal skúsenosti aj so stážami, kde sa mi až tak nevenovali a nechcel som aby to aj oni mali také. Chcel som, aby mali kvalitnú skúsenosť, takže sme hneď začali robiť na nejakých projektoch, každý dnes sme si prechádzali nejaké nové veci. Napríklad jeden týždeň sme sa venovali analýze kľúčových slov, kde som ja vysvetlil nejaké základy, pozreli si článok, vysvetlil som im, čo je cieľom, ktorý chceme dosiahnuť a ako na tom pracujeme. V CloudTalku sme mali internov, ktorí boli full-remote, ale stále som sa snažili venovať im čas a pripravoval pre nich learning zoznam, aby sa mohli učiť postupne.
Zaujímavosti o SEO a content stratégii si môžeš vypočuť v Skillmea podcaste: #8 Ako na kariéru v SEO a online marketingu? Nájdeš ho na našom Youtube.
Milan je zároveň Skillmea lektorom, ktorý ťa naučí Content marketing, SEO trendy alebo Škálovateľný marketing.
🥇 Sme jednotka v online vzdelávaní na Slovensku. Na našom webe nájdeš viac ako 300 rôznych videokurzov z oblastí ako programovanie, tvorba hier, testovanie softwaru, grafika, UX dizajn, online marketing, MS Office a pod. Vyber si kurz, ktorý ťa posunie vpred ⏩