Denisa Štefunková je copywriterka, ktorá sa venuje tvorbe reklamných textov na weby a sociálne siete, ako aj tvorbe televíznych reklám. Pracuje ako freelancer už takmer tri roky a predtým pôsobila na oddelení ekológie vo Volkswagen. Teraz sa špecializuje na SEO texty a korektúry na pozícii head of content v agentúre Vojkovsky.sk. Denisa spolupracuje s rôznymi klientmi, od veľkých firiem až po malé rodinné biznisy.
➡️ Ako je podľa teba vnímaná profesia copywritera na Slovensku?
Mnoho ľudí nevie, čo je copywriting. Už som sa stretla s tým, že keď im poviem, že som copywriterka, mylne si myslia, že to súvisí s autorskými právami. Avšak, niekedy ma prekvapí, keď sa stretnem s niekým, kto vie, čo copywriting je, ako napríklad šofér Uberu, ktorý vedel, že copywriting znamená písanie textov. Niekedy ma to poteší, že ľudia vedia, ale inokedy nevedia.
➡️ Aké vlastnosti by podľa teba mal mať dobrý copywriter?
Dobrý copywriter by mal mať v prvom rade empatiu. Mal by sa vcítiť do tých, ktorí budú čítať jeho články alebo texty. Mal by vedieť, čo ich trápi a o čom snívajú. Pre týchto ľudí by mal byť akoby psychológ. Okrem toho musí mať dobré znalosti gramatiky, štylistiky a vedieť písať.
➡️ Podľa čoho si klienti vyberajú copywritera?
V dnešnej dobe si ľudia vyberajú copywritera podľa recenzií a portfólia. Klienti si vyberajú copywritera aj podľa toho, ako sa im páči jeho štýl písania alebo či si spolu sadnú. Najdôležitejšie pri výbere copywritera sú skúsenosti, ktoré sú prezentované v jeho portfóliu. Začínajúci copywriter, ktorý nemá skúsenosti môže ponúkať písanie článkov za referencie, aby si portfólio vytvoril.
➡️ Spomínaš si na svoj prvý projekt, na ktorom si pracoval ako copywriterka?
Začala som pomáhať najlepšej kamarátke, ktorá bola copywriterka, s anglickými textami, keďže ona nevedela po anlgicky. Mojou prvou úlohou bolo napísať blogový príspevok o zime v srdci Slovenska. Bolo to milé a krásne zadanie.
➡️ Aké sú podľa teba najväčšie zlepšenia v tvojej práci ako copywriterky od tvojich začiatkov až po dnešok?
Keď čítam svoj prvý článok, uvedomujem si, že som sa zlepšila v technickej stránke písania. Čo som na začiatku nevedela, je, že len to, že vieš písať, nestačí na to, aby si bol dobrým copywriterom. Písanie je iba malou časťou toho, čo treba ovládať v oblasti copywritingu. Okrem toho je tam asi milión pravidiel, ktoré som sa postupne učila.
➡️ Na čo si ako copywriterka musíš pri práci dávať najväčší pozor?
Musím sa snažiť dôsledne sledovať zdroje informácií, pretože v dnešnej dobe nie všetky informácie sú spoľahlivé. Už sa mi stalo, že som použila informáciu z neovereného webu, čo bolo veľkým problémom. Odvtedy sa snažím byť opatrná a dôkladne skontrolovať zdroje.
➡️ Okrem poskytovania copywritingových služieb ponúkaš aj rôzne kurzy, na koho je tvoj kurz copywritingu v Skillmea zameraný a akými témami sa v ňom budete zaoberať?
Tento kurz copywritingu je zameraný na začínajúcich copywriterov alebo ľudí, ktorí uvažujú o tom, že by sa chceli stať copywritermi. Taktiež je určený pre vlastníkov e-shopov alebo webových stránok, ktorí si chcú písať texty sami. V kurze začneme teóriou o copywritingu, prejdeme modely nákupného správania a potom sa budeme venovať praktickej časti. So študentmi alebo klientmi vytvoríme blogový príspevok a texty pre weby a e-shopy.
Celý rozhovor s Denisou si môžete vypočuť v našom Skillmea podcaste na Youtube.
🥇 Sme jednotka v online vzdelávaní na Slovensku. Na našom webe nájdeš viac ako 300 rôznych videokurzov z oblastí ako programovanie, tvorba hier, testovanie softwaru, grafika, UX dizajn, online marketing, MS Office a pod. Vyber si kurz, ktorý ťa posunie vpred ⏩