Späť na blog
Rozhovory

S Denisou Štefunkovou o copywritingu

Tím Skillmea
23.09.2022
4 minúty čítania
S Denisou Štefunkovou o copywritingu
Denisa Štefunková je copywriterka, ktorá sa venuje tvorbe reklamných textov na weby a sociálne siete, ako aj tvorbe televíznych reklám. Pracuje ako freelancer už takmer tri roky a predtým pôsobila na oddelení ekológie vo Volkswagen. Teraz sa špecializuje na SEO texty a korektúry na pozícii head of content v agentúre Vojkovsky.sk. Denisa spolupracuje s rôznymi klientmi, od veľkých firiem až po malé rodinné biznisy.
Podcast s copywriterkou Denisou Štefunkovou a Laurou Modrianskou
Podcast s copywriterkou Denisou Štefunkovou a Laurou Modrianskou

➡️ Ako je podľa teba vnímaná profesia copywritera na Slovensku? 

Mnoho ľudí nevie, čo je copywriting. Už som sa stretla s tým, že keď im poviem, že som copywriterka, mylne si myslia, že to súvisí s autorskými právami. Avšak, niekedy ma prekvapí, keď sa stretnem s niekým, kto vie, čo copywriting je, ako napríklad šofér Uberu, ktorý vedel, že copywriting znamená písanie textov. Niekedy ma to poteší, že ľudia vedia, ale inokedy nevedia.
 

➡️ Aké vlastnosti by podľa teba mal mať dobrý copywriter?

Dobrý copywriter by mal mať v prvom rade empatiu. Mal by sa vcítiť do tých, ktorí budú čítať jeho články alebo texty. Mal by vedieť, čo ich trápi a o čom snívajú. Pre týchto ľudí by mal byť akoby psychológ. Okrem toho musí mať dobré znalosti gramatiky, štylistiky a vedieť písať.

➡️ Podľa čoho si klienti vyberajú copywritera?

V dnešnej dobe si ľudia vyberajú copywritera podľa recenzií a portfólia. Klienti si vyberajú copywritera aj podľa toho, ako sa im páči jeho štýl písania alebo či si spolu sadnú. Najdôležitejšie pri výbere copywritera sú skúsenosti, ktoré sú prezentované v jeho portfóliu. Začínajúci copywriter, ktorý nemá skúsenosti môže ponúkať písanie článkov za referencie, aby si portfólio vytvoril. 
 

➡️ Spomínaš si na svoj prvý projekt, na ktorom si pracoval ako copywriterka?

Začala som pomáhať najlepšej kamarátke, ktorá bola copywriterka, s anglickými textami, keďže ona nevedela po anlgicky. Mojou prvou úlohou bolo napísať blogový príspevok o zime v srdci Slovenska. Bolo to milé a krásne zadanie.
 

➡️ Aké sú podľa teba najväčšie zlepšenia v tvojej práci ako copywriterky od tvojich začiatkov až po dnešok?

Keď čítam svoj prvý článok, uvedomujem si, že som sa zlepšila v technickej stránke písania. Čo som na začiatku nevedela, je, že len to, že vieš písať, nestačí na to, aby si bol dobrým copywriterom. Písanie je iba malou časťou toho, čo treba ovládať v oblasti copywritingu. Okrem toho je tam asi milión pravidiel, ktoré som sa postupne učila.

Copywriting
Copywriting

➡️ Na čo si ako copywriterka musíš pri práci dávať najväčší pozor?

Musím sa snažiť dôsledne sledovať zdroje informácií, pretože v dnešnej dobe nie všetky informácie sú spoľahlivé. Už sa mi stalo, že som použila informáciu z neovereného webu, čo bolo veľkým problémom. Odvtedy sa snažím byť opatrná a dôkladne skontrolovať zdroje.
 

➡️ Okrem poskytovania copywritingových služieb ponúkaš aj rôzne kurzy, na koho je tvoj kurz copywritingu v Skillmea zameraný a akými témami sa v ňom budete zaoberať?

Tento kurz copywritingu je zameraný na začínajúcich copywriterov alebo ľudí, ktorí uvažujú o tom, že by sa chceli stať copywritermi. Taktiež je určený pre vlastníkov e-shopov alebo webových stránok, ktorí si chcú písať texty sami. V kurze začneme teóriou o copywritingu, prejdeme modely nákupného správania a potom sa budeme venovať praktickej časti. So študentmi alebo klientmi vytvoríme blogový príspevok a texty pre weby a e-shopy.

Celý rozhovor s Denisou si môžete vypočuť v našom Skillmea podcaste na Youtube.
Tím Skillmea
🥇 Sme jednotka v online vzdelávaní na Slovensku.
Na našom webe nájdeš viac ako 300 rôznych videokurzov z oblastí ako programovanie, tvorba hier, testovanie softwaru, grafika, UX dizajn, online marketing, MS Office a pod. 
Vyber si kurz, ktorý ťa posunie vpred ⏩

Mohlo by ťa zaujímať

Aký je The Spot a prečo vznikol?
Rozhovory
18.08.2022
Tím Skillmea

Aký je The Spot a prečo vznikol?

V tomto podcaste sme sa rozprávali o coworkingovom centre The Spot v Bratislave s Michalom Haruštiakom. Na začiatok si povedzme, čo vlastne coworkingové centrum je:    Coworkingové centrum je zdieľaný priestor, kde sídlia rôzne firmy, prenajímajúce si kancelársky priestor alebo jednotlivé stoly za účelom svojej práce. [Podcast s Michalom Haruštiakom a Laurou Modrianskou] ➡️ Ako vznikol tento nápad založiť takéto centrum v Bratislave? Hoci nové priestory sú otvorené len rok, nápad na toto coworkingové centrum vznikol už pred 11 rokmi.  V roku 2011 sme otvorili prvý THE SPOT v Bratislave v pôvodných priestoroch v Starom meste, ktorý bol pôsobiskom pre asi 50 mladých, začínajúcich podnikateľov, ktorí chceli vytvárať digitálne produkty. Cieľom bolo poskytnúť im priestor na prácu, vzdelávanie, mentoring, možnosť chodiť na eventy a stretávať sa posúvať sa vpred.    ➡️ Prečo ste sa rozhodli práve pre túto budovu a tieto priestory v Sky Parku? Pri hľadaní moderného priestoru pre nový koncept coworkingu s extra službami sme mali tri základné požiadavky. Chceli sme si prepojiť naše priestory interným schodiskom, mať veľkú terasu a vlastnú kantínu, ktorá by mohla variť 300 obedov denne. Sky Park toto dokázal splniť.   ➡️ Keď sa zariaďovali tieto priestory, mali ste nejakú coworkingovú inšpiráciu? Išli sme skôr vlastnou cestou. Naše coworkingové centrum je unikátne a ponúka služby, ktoré sú nad rámec bežných coworkingových centier. Vybavenie zasadacích miestností a témy, ktoré tu máme, sú prispôsobené programátorom a technicky zameraným ľuďom, ktorých tu veľa pracuje. Témy zasadačiek, ako Star Wars, Matrix, DC Comics a podobne, nie sú bežnou vecou. [The Spot] ➡️ Čo všetko tu majú členovia k dispozícii všetko môžu využívať? Vytvorenie kvalitného pracovného priestoru bol hlavným cieľom, preto sú všetky kancelárie odhlučnené s použitím zdvojených materiálov. K dispozícii je nadštandardný počet zasadacích miestností a ďalšie benefity, ako vlastné fitko, škôlka, kantína s vlastnými šéfkuchármi a chladničky so snackmi. Sú k dispozícii aj tri teplé jedlá denne a kaviareň s baristami. V pondelky, stredy a piatky sa robia nákupy z potravín, drogérií a lekární pre zamestnancov alebo plníme rôzne požiadavky, ako menenie pneumatík na aute, či kontaktovanie lekárov.   ➡️ Aká je filozofia celého The Spotu? Naše motto znie, že sme kanceláriami novej generácie a chceme prinášať presne také služby startupom a etablovaným firmám, ktoré by mali byť v tomto segmente k dispozícii. Vďaka týmto výhodám môžu firmy v The Spote sústrediť svoju pozornosť na prácu a zvyšok nechávajú na nás.   ➡️ Pre koho je The Spot určený? Momentálne máme viac ako 400 členov, od jednotlivcov, ktorí si prenajímajú jednotlivé stoly, po firmy so 4, 6, 12 alebo 15 zamestnancami. Najväčšia spoločnosť, ktorá má svoje miesto v The Spote, má viac ako 100 zamestnancov.   ➡️ Aké etablované úspešné firmy vznikli v takýchto priestoroch The Spote?  V úplne prvom coworku, kedy ešte neexistovala taká konkurencia a celý startupový talent sa sústredil v The Spote, vznikli úspešné firmy ako Slido, Kickresume, Vacuumlabs a Eyerim. Momentálne sú v novom The Spote firmy, ktoré sú už väčšinou etablovanejšie a majú investície, alebo fungujúci produkt, službu a aj revenue. Existuje veľa úspešných príbehov ako aj neúspešných, keďže mnoho startupov, ktoré tu kedysi existovali, už dnes neexistujú. [Prostredie The Spot] ➡️ Je toto podľa teba nový štandard ako bude vyzerať väčšina firiem alebo ako bude vyzerať taký bežný pracovný život aj Slovákov? Coworking je stále populárnejší, pretože firmy oceňujú flexibilitu a pridanú hodnotu tohto typu priestoru. Pre firmy určitej veľkosti je to výhodné, aby sa presunuli do coworkingových priestorov a pre väčšie firmy môže byť výhodnejšie mať vlastný priestor.  Trendom však je flexibilita a služby naviac, o ktoré sa nemusí nikto starať.    Viac o The Spot v Bratislave sa dozviete v celej časti nášho Skillmea podcastu: #4 Coworkingový biznis na Slovensku. 
Veronika Čiefová: Aké pravidlá a rituály si vytvoriť pri práci z domu?
Rozhovory
16.06.2022
Tím Skillmea

Veronika Čiefová: Aké pravidlá a rituály si vytvoriť pri práci z domu?

Veronika Čiefová sa vo svojej firme venuje kariérnym a psychologickým konzultáciám. Človek má často nejaký problém v kariére, nevie sa rozhodnúť ktorým smerom sa vydať, vidí buď viacero alebo žiadne možnosti, či sa necíti motivovaný.  S Veronikou prostredníctvom rozhovoru hľadajú, čo je pre človeka to pravé. Spolu si kladú otázky ako: Čo vás v minulosti bavilo? Čo vám dávalo energiu? V akom bode sa to zmenilo?. Podľa odpovedí sa snažia prísť na to, ktoré časti života pre neho znamenajú veľa, čo ho vie nadchnúť a čo mu odoberá energiu.  V podcaste s Veronikou sme rozobrali, čo všetko má vplyv na spokojnosť v práci, duševné zdravie a či je finančné ohodnotenie ten najdôležitejší faktor. V tomto článku sa pozrieme na Veronikine odporúčania na prácu z domu.  Práca z domu sa stáva čoraz častejším trendom v dnešnej dobe a pre mnohých zamestnancov je to skvelá možnosť ušetriť čas a peniaze za cestu do zamestnania. Avšak, práca z domu môže byť náročnejšia, ak nie je správne zorganizovaná. Aby bolo možné efektívne pracovať z domu, je dôležité vytvoriť si pravidlá a rituály, ktoré vám pomôžu udržať produktivitu a vyhnúť sa stresu a vyhoreniu. [Pravidlá a rituály pri práci z domu] ➡️ Aké pravidlá a rituály si vytvoriť pri práci z domu? 🕒 Časové oddelenieZákladom je vytvoriť štruktúru času, kedy pracujete a kedy oddychujete. Vytvorte si rituály prechodu z jednej fázy do druhej, ako napríklad obliekanie do pracovného oblečenia pred prácou. Je dôležité nepracovať v pyžame.  Sprcha alebo prechádzka po skončení práce tiež vytvára ideálny prechod medzi prácou a oddychom. Niektorí ľudia využívajú aj tzv. "fake commuting", kedy pred začiatkom a po skončení práce z domu nasadnú do auta a prevezú sa dve ulice.  🏠 Priestorové oddelenieIdeálne je mať dedikovanú miestnosť na prácu. Domáca pracovňa by sa určite nemala nachádzať v spálni, ľudia majú potom častejšie problém so zaspaním.  Pokiaľ nie je možné vyhradiť na pracovňu celú miestnosť, postačí kút miestnosti alebo napríklad stolička na ktorej sedíte iba počas pracovnej doby. 🛌 Pripravenie mysle na spánokJe dôležité nepracovať aspoň 2 hodiny pred spánkom a hodinu pred spaním sa vyhnúť pozeraniu do počítača, mobilu alebo televízie. Je lepšie pomaly utišovať myseľ čítaním knihy, alebo pobytom v menej osvetlenej miestnosti, aby sa naladila na spánok. 🧒 Rozdelenie služieb pri deťochV prípade, že máte deti v domácnosti počas pracovnej doby, odporúča sa dohodnúť si štruktúru s partnerom alebo partnerkou, kto bude v danom čase "na službe". Keď deti budú niečo potrebovať, tak sa ohlásia doobeda iba na jedného a poobede iba na druhého partnera. Vyhradí sa tak kľudnejšie prostredie, aspoň na nejakú časť pracovného času. [Podcast s Veronikou Čiefovou a Radovanom Debnárom] Celý rozhovor s Veronikou si môžete vypočuť v tretej časti Skillmea podcastu: Čo vplýva na spokojnosť v práci a sú peniaze najdôležitejšie?, ktorý nájdete na našom YT kanály. Pokiaľ vás zajíma kariérne poradenstvo, odporúčame Veronikin kurz Kreatívne rozhodovanie o kariére. 
Filip Škultéty: 5 SEO tipov pre začínajúcich podnikateľov
Rozhovory
26.05.2022
Tím Skillmea

Filip Škultéty: 5 SEO tipov pre začínajúcich podnikateľov

Filip Škultéty je riaditeľ online marketingovej agentúry Glidy. Prednáša na FMK UCM v Trnave a vedie rôzne školenia z oblasti výkonnostného online marketingu. Jeho špecializácia je najmä v SEO optimalizácii pre vyhľadávače, digitálnej stratégii a expanzii ecommerce projektov.[Glidy] ➡️ 5 SEO tipov pre začínajúcich podnikateľov1. Rieš SEO počas výstavby stránky, nie až po jej dokončení „Veľa podnikateľov si dá spraviť najprv stránku a až potom rieši SEO. Niektoré veci v SEO (napr. filtre vo vyhľadávaní e-shopu) idú tak do hĺbky, že je niekedy buď nemožné alebo veľmi komplikované, zdĺhavé a drahé to meniť. Pričom keď sa to developuje, tak sa to dá spraviť rovno správne.“  Filip odporúča okrem rozpočtu na vývoj stránky, vyhradiť si budget na približne 7-8 hodín konzultácií so špecialistom, ktorý investuje čas do analýzy problému, povie vám ako špecifikovať požiadavky, ktoré majú byť v systéme, skonzultuje s developermi ich implementáciu a následne skontroluje web pri jeho odovzdávaní, či to, čo bolo zmluvne podložené, je na webovej stránke implementované.  2. Investuj do svojho obsahu  Ak máš e-shop, nepreberaj texty od dodávateľov ako stovky ďalších tvojich konkurentov. Minimálne tým najlepším produktom sa oplatí vymyslieť originálny popis, aspoň na jednu normostranu.  Investovanie do vlastného obsahu zahŕňa nielen písanie originálnych popisov produktov, ale aj pridávanie vlastných fotografií, videí, recenzií a ďalších formátov, ktoré môžu zvýšiť záujem zákazníkov a zlepšiť zobrazovanie výsledkov vyhľadávania. Unikátny a kvalitný obsah tiež pomáha budovať dôveryhodnosť a autoritu vášho webu, čo môže prispieť k lepšiemu umiestneniu vo výsledkoch vyhľadávania. Je dôležité však nezabudnúť na SEO optimalizáciu tohto obsahu, ako sú správne názvy a popisy obrázkov, meta popisy a kľúčové slová. 3. Nepodceňuj prieskum   Keďže v SEO vidieť výsledky až po nejakej dobe, je dobré na začiatku si zanalyzovať, kam ideš strieľať, než po 6 mesiacoch prísť na to, že si vkladal námahu a peniaze zlým smerom. Analýza zohráva v SEO kľúčovú úlohu.  4. Nájdi to, kde sú konkurenti slepí a kde ty vieš preraziť Hraj tam, kde dokážeš hrať. Ak má konkurencia dobré odkazové portfólio ale obsah stránky na tom nie je úplne najlepšie, bude pre teba zdĺhavé a drahé ich prebiť v odkazovom profile. Investuj viac do obsahu a snaž sa ich predbehnúť v tejto oblasti. Keď prerazíš v častiach, kde je konkurencia slabá, môžeš sa zamerať na ich dobehnutie v silnejších stránkach.  5. Čakaj  SEO je o trpezlivosti. O tom, že investuješ nejakú časť obratu, aby si to zhodnotil o 9-12 mesiacov. Dovtedy treba rátať s PPC reklamami, sociálnymi sieťami a porovnávačmi produktov. [Podcast s Filipom Škultétym a Radovanom Debnárom]Viac SEO tipov od Filipa, nájdeš v druhej časti Skillmea podcastu: Aký ma SEO potenciál pre (online) podnikateľov, ktorý nájdeš na našom Youtube kanály alebo vo Filipových online kurzoch.

Nezmeškaj info o nových kurzoch a špeciálnych ponukách