Galaxiáda 2019. Čo nás naučil druhý ročník súťaže?
Katarína Kučáková
29.05.2019
2 minúty čítania
24. mája sa v coworkingovom priestore Banka Žilina stretlo približne 80 ľudí. Boli medzi nimi súťažiaci, učitelia, rodičia. Decká prišli súťažiť v programovaní vo vzdelávacej hre GalaxyCodr a tvorbe hier. Učitelia a rodičia prišli zistiť, či vôbec celé to klikanie do počítačov má pre deti zmysel a malo by byť súčasťou vzdelávania.
Pre nás ste všetci víťazi!
Z každej strany počúvame, aké nástrahy pre deti internet predstavuje. Prax však prináša mnoho zaujímavých pozitívnych príkladov, o ktorých prišiel porozprávať aj Michal Čadecký z projektu First Lego League a Zuzka Tanková z dobrovoľníckeho programu Business Leader Forum. Jano Horváth z Teach for Slovakia zase napríklad učí informatiku deti, ktoré nikdy nevideli klávesnicu a vie, aké digitálne zručnosti využijú deti, ktoré nedokončia základnú školu. Jeho prípadová štúdia výučby informatiky dokazuje, že sociálne médiá vedia zvýšiť gramotnosť detí, pre ktoré slovenčina nie je rodným jazykom.
Naši súťažiaci však boli pre zúčastnených najlepšou prípadovou štúdiou. Ako sa ukázalo, už v mladom veku dokážu vytvárať komplexné a funkčné hry s príbehom. Tak nejak sa všetci zhodli na tom, že ak naučíme deti digitálne médiá správne využívať, dokážu veľké veci. Predsa len sa celý svet digitalizuje a "tým počítačom a internetom" sa už nevyhnú. Navyše má Európskej Únii do roku 2020 chýbať pol milióna špecialistov a tento trend len porastie. Prečo teda deťom zakazovať niečo, čo ich baví a môže ich v budúcnosti celkom dobre uživiť?
Na záver sa chceme poďakovať všetkým účastníkom Galaxiády a samozrejme, našim partnerom, Nadácii Orange a Fondu na podporu umenia. Bez ich podpory by tento event zostal len v našich hlavách. Ďakujeme!
Katarína Kučáková
Ako čerstvá posila tímu Learn2Code ti budem na blogu prinášať nové články, prevažne zo sveta IT.