AKCIA! CELOŽIVOTNÉ predplatné so zľavou 50%, nezmeškaj to!
00 dni
00 hod.
00 min.
Zisti viac
Späť na blog
Rozhovory

Aký je The Spot a prečo vznikol?

Tím Skillmea
18.08.2022
5 minút čítania
Aký je The Spot a prečo vznikol?
V tomto podcaste sme sa rozprávali o coworkingovom centre The Spot v Bratislave s Michalom Haruštiakom. Na začiatok si povedzme, čo vlastne coworkingové centrum je: 
 
Coworkingové centrum je zdieľaný priestor, kde sídlia rôzne firmy, prenajímajúce si kancelársky priestor alebo jednotlivé stoly za účelom svojej práce.

Podcast s Michalom Haruštiakom a Laurou Modrianskou
Podcast s Michalom Haruštiakom a Laurou Modrianskou

➡️ Ako vznikol tento nápad založiť takéto centrum v Bratislave? 

Hoci nové priestory sú otvorené len rok, nápad na toto coworkingové centrum vznikol už pred 11 rokmi.  V roku 2011 sme otvorili prvý THE SPOT v Bratislave v pôvodných priestoroch v Starom meste, ktorý bol pôsobiskom pre asi 50 mladých, začínajúcich podnikateľov, ktorí chceli vytvárať digitálne produkty. Cieľom bolo poskytnúť im priestor na prácu, vzdelávanie, mentoring, možnosť chodiť na eventy a stretávať sa posúvať sa vpred. 
 

➡️ Prečo ste sa rozhodli práve pre túto budovu a tieto priestory v Sky Parku? 

Pri hľadaní moderného priestoru pre nový koncept coworkingu s extra službami sme mali tri základné požiadavky. Chceli sme si prepojiť naše priestory interným schodiskom, mať veľkú terasu a vlastnú kantínu, ktorá by mohla variť 300 obedov denne. Sky Park toto dokázal splniť.
 

➡️ Keď sa zariaďovali tieto priestory, mali ste nejakú coworkingovú inšpiráciu? 

Išli sme skôr vlastnou cestou. Naše coworkingové centrum je unikátne a ponúka služby, ktoré sú nad rámec bežných coworkingových centier. Vybavenie zasadacích miestností a témy, ktoré tu máme, sú prispôsobené programátorom a technicky zameraným ľuďom, ktorých tu veľa pracuje. Témy zasadačiek, ako Star Wars, Matrix, DC Comics a podobne, nie sú bežnou vecou.

The Spot
The Spot

➡️ Čo všetko tu majú členovia k dispozícii všetko môžu využívať? 

Vytvorenie kvalitného pracovného priestoru bol hlavným cieľom, preto sú všetky kancelárie odhlučnené s použitím zdvojených materiálov. K dispozícii je nadštandardný počet zasadacích miestností a ďalšie benefity, ako vlastné fitko, škôlka, kantína s vlastnými šéfkuchármi a chladničky so snackmi. Sú k dispozícii aj tri teplé jedlá denne a kaviareň s baristami. V pondelky, stredy a piatky sa robia nákupy z potravín, drogérií a lekární pre zamestnancov alebo plníme rôzne požiadavky, ako menenie pneumatík na aute, či kontaktovanie lekárov.
 

➡️ Aká je filozofia celého The Spotu? 

Naše motto znie, že sme kanceláriami novej generácie a chceme prinášať presne také služby startupom a etablovaným firmám, ktoré by mali byť v tomto segmente k dispozícii. Vďaka týmto výhodám môžu firmy v The Spote sústrediť svoju pozornosť na prácu a zvyšok nechávajú na nás.
 

➡️ Pre koho je The Spot určený? 

Momentálne máme viac ako 400 členov, od jednotlivcov, ktorí si prenajímajú jednotlivé stoly, po firmy so 4, 6, 12 alebo 15 zamestnancami. Najväčšia spoločnosť, ktorá má svoje miesto v The Spote, má viac ako 100 zamestnancov.
 

➡️ Aké etablované úspešné firmy vznikli v takýchto priestoroch The Spote?  

V úplne prvom coworku, kedy ešte neexistovala taká konkurencia a celý startupový talent sa sústredil v The Spote, vznikli úspešné firmy ako Slido, Kickresume, Vacuumlabs a Eyerim. Momentálne sú v novom The Spote firmy, ktoré sú už väčšinou etablovanejšie a majú investície, alebo fungujúci produkt, službu a aj revenue. Existuje veľa úspešných príbehov ako aj neúspešných, keďže mnoho startupov, ktoré tu kedysi existovali, už dnes neexistujú.

Prostredie The Spot
Prostredie The Spot

➡️ Je toto podľa teba nový štandard ako bude vyzerať väčšina firiem alebo ako bude vyzerať taký bežný pracovný život aj Slovákov? 

Coworking je stále populárnejší, pretože firmy oceňujú flexibilitu a pridanú hodnotu tohto typu priestoru. Pre firmy určitej veľkosti je to výhodné, aby sa presunuli do coworkingových priestorov a pre väčšie firmy môže byť výhodnejšie mať vlastný priestor.  Trendom však je flexibilita a služby naviac, o ktoré sa nemusí nikto starať. 
 
Viac o The Spot v Bratislave sa dozviete v celej časti nášho Skillmea podcastu: #4 Coworkingový biznis na Slovensku. 
Tím Skillmea
🥇 Sme jednotka v online vzdelávaní na Slovensku.
Na našom webe nájdeš viac ako 300 rôznych videokurzov z oblastí ako programovanie, tvorba hier, testovanie softwaru, grafika, UX dizajn, online marketing, MS Office a pod. 
Vyber si kurz, ktorý ťa posunie vpred ⏩

Mohlo by ťa zaujímať

Veronika Čiefová: Aké pravidlá a rituály si vytvoriť pri práci z domu?
Rozhovory
16.06.2022
Tím Skillmea

Veronika Čiefová: Aké pravidlá a rituály si vytvoriť pri práci z domu?

Veronika Čiefová sa vo svojej firme venuje kariérnym a psychologickým konzultáciám. Človek má často nejaký problém v kariére, nevie sa rozhodnúť ktorým smerom sa vydať, vidí buď viacero alebo žiadne možnosti, či sa necíti motivovaný.  S Veronikou prostredníctvom rozhovoru hľadajú, čo je pre človeka to pravé. Spolu si kladú otázky ako: Čo vás v minulosti bavilo? Čo vám dávalo energiu? V akom bode sa to zmenilo?. Podľa odpovedí sa snažia prísť na to, ktoré časti života pre neho znamenajú veľa, čo ho vie nadchnúť a čo mu odoberá energiu.  V podcaste s Veronikou sme rozobrali, čo všetko má vplyv na spokojnosť v práci, duševné zdravie a či je finančné ohodnotenie ten najdôležitejší faktor. V tomto článku sa pozrieme na Veronikine odporúčania na prácu z domu.  Práca z domu sa stáva čoraz častejším trendom v dnešnej dobe a pre mnohých zamestnancov je to skvelá možnosť ušetriť čas a peniaze za cestu do zamestnania. Avšak, práca z domu môže byť náročnejšia, ak nie je správne zorganizovaná. Aby bolo možné efektívne pracovať z domu, je dôležité vytvoriť si pravidlá a rituály, ktoré vám pomôžu udržať produktivitu a vyhnúť sa stresu a vyhoreniu. [Pravidlá a rituály pri práci z domu] ➡️ Aké pravidlá a rituály si vytvoriť pri práci z domu? 🕒 Časové oddelenieZákladom je vytvoriť štruktúru času, kedy pracujete a kedy oddychujete. Vytvorte si rituály prechodu z jednej fázy do druhej, ako napríklad obliekanie do pracovného oblečenia pred prácou. Je dôležité nepracovať v pyžame.  Sprcha alebo prechádzka po skončení práce tiež vytvára ideálny prechod medzi prácou a oddychom. Niektorí ľudia využívajú aj tzv. "fake commuting", kedy pred začiatkom a po skončení práce z domu nasadnú do auta a prevezú sa dve ulice.  🏠 Priestorové oddelenieIdeálne je mať dedikovanú miestnosť na prácu. Domáca pracovňa by sa určite nemala nachádzať v spálni, ľudia majú potom častejšie problém so zaspaním.  Pokiaľ nie je možné vyhradiť na pracovňu celú miestnosť, postačí kút miestnosti alebo napríklad stolička na ktorej sedíte iba počas pracovnej doby. 🛌 Pripravenie mysle na spánokJe dôležité nepracovať aspoň 2 hodiny pred spánkom a hodinu pred spaním sa vyhnúť pozeraniu do počítača, mobilu alebo televízie. Je lepšie pomaly utišovať myseľ čítaním knihy, alebo pobytom v menej osvetlenej miestnosti, aby sa naladila na spánok. 🧒 Rozdelenie služieb pri deťochV prípade, že máte deti v domácnosti počas pracovnej doby, odporúča sa dohodnúť si štruktúru s partnerom alebo partnerkou, kto bude v danom čase "na službe". Keď deti budú niečo potrebovať, tak sa ohlásia doobeda iba na jedného a poobede iba na druhého partnera. Vyhradí sa tak kľudnejšie prostredie, aspoň na nejakú časť pracovného času. [Podcast s Veronikou Čiefovou a Radovanom Debnárom] Celý rozhovor s Veronikou si môžete vypočuť v tretej časti Skillmea podcastu: Čo vplýva na spokojnosť v práci a sú peniaze najdôležitejšie?, ktorý nájdete na našom YT kanály. Pokiaľ vás zajíma kariérne poradenstvo, odporúčame Veronikin kurz Kreatívne rozhodovanie o kariére. 
Filip Škultéty: 5 SEO tipov pre začínajúcich podnikateľov
Rozhovory
26.05.2022
Tím Skillmea

Filip Škultéty: 5 SEO tipov pre začínajúcich podnikateľov

Filip Škultéty je riaditeľ online marketingovej agentúry Glidy. Prednáša na FMK UCM v Trnave a vedie rôzne školenia z oblasti výkonnostného online marketingu. Jeho špecializácia je najmä v SEO optimalizácii pre vyhľadávače, digitálnej stratégii a expanzii ecommerce projektov.[Glidy] ➡️ 5 SEO tipov pre začínajúcich podnikateľov1. Rieš SEO počas výstavby stránky, nie až po jej dokončení „Veľa podnikateľov si dá spraviť najprv stránku a až potom rieši SEO. Niektoré veci v SEO (napr. filtre vo vyhľadávaní e-shopu) idú tak do hĺbky, že je niekedy buď nemožné alebo veľmi komplikované, zdĺhavé a drahé to meniť. Pričom keď sa to developuje, tak sa to dá spraviť rovno správne.“  Filip odporúča okrem rozpočtu na vývoj stránky, vyhradiť si budget na približne 7-8 hodín konzultácií so špecialistom, ktorý investuje čas do analýzy problému, povie vám ako špecifikovať požiadavky, ktoré majú byť v systéme, skonzultuje s developermi ich implementáciu a následne skontroluje web pri jeho odovzdávaní, či to, čo bolo zmluvne podložené, je na webovej stránke implementované.  2. Investuj do svojho obsahu  Ak máš e-shop, nepreberaj texty od dodávateľov ako stovky ďalších tvojich konkurentov. Minimálne tým najlepším produktom sa oplatí vymyslieť originálny popis, aspoň na jednu normostranu.  Investovanie do vlastného obsahu zahŕňa nielen písanie originálnych popisov produktov, ale aj pridávanie vlastných fotografií, videí, recenzií a ďalších formátov, ktoré môžu zvýšiť záujem zákazníkov a zlepšiť zobrazovanie výsledkov vyhľadávania. Unikátny a kvalitný obsah tiež pomáha budovať dôveryhodnosť a autoritu vášho webu, čo môže prispieť k lepšiemu umiestneniu vo výsledkoch vyhľadávania. Je dôležité však nezabudnúť na SEO optimalizáciu tohto obsahu, ako sú správne názvy a popisy obrázkov, meta popisy a kľúčové slová. 3. Nepodceňuj prieskum   Keďže v SEO vidieť výsledky až po nejakej dobe, je dobré na začiatku si zanalyzovať, kam ideš strieľať, než po 6 mesiacoch prísť na to, že si vkladal námahu a peniaze zlým smerom. Analýza zohráva v SEO kľúčovú úlohu.  4. Nájdi to, kde sú konkurenti slepí a kde ty vieš preraziť Hraj tam, kde dokážeš hrať. Ak má konkurencia dobré odkazové portfólio ale obsah stránky na tom nie je úplne najlepšie, bude pre teba zdĺhavé a drahé ich prebiť v odkazovom profile. Investuj viac do obsahu a snaž sa ich predbehnúť v tejto oblasti. Keď prerazíš v častiach, kde je konkurencia slabá, môžeš sa zamerať na ich dobehnutie v silnejších stránkach.  5. Čakaj  SEO je o trpezlivosti. O tom, že investuješ nejakú časť obratu, aby si to zhodnotil o 9-12 mesiacov. Dovtedy treba rátať s PPC reklamami, sociálnymi sieťami a porovnávačmi produktov. [Podcast s Filipom Škultétym a Radovanom Debnárom]Viac SEO tipov od Filipa, nájdeš v druhej časti Skillmea podcastu: Aký ma SEO potenciál pre (online) podnikateľov, ktorý nájdeš na našom Youtube kanály alebo vo Filipových online kurzoch.
Advokátka o online podnikaní a ochrane osobných údajov
Rozhovory
28.04.2022
Tím Skillmea

Advokátka o online podnikaní a ochrane osobných údajov

Barbora Lániková je advokátkou z advokátskej kancelárie Laniková Group, ktorá sa špecializuje hlavne na právne služby pre online podnikateľov. Zaoberá sa službami ako ochrana osobných údajov, IT právo, nastavovanie zmluvných vzťahov s web developermi a zamestnancami, registráciou ochranných známok a všetkým, čo bežný online podnikateľ potrebuje v súvislosti so svojou činnosťou. [GDPR] ➡️ Začnime s GDPR: Na čo by mal dbať bežný podnikateľ s internetovým e-shopom? Pre objasnenie, GDPR je nariadenie o ochrane osobných údajov, ktoré je prijaté na úrovni Európskej únie. Okrem toho máme ešte Zákon o ochrane osobných údajov.  GDPR majú dve roviny:  1. pre bežných užívateľov (fyzické osoby) - GDPR stanovuje ich práva, fyzické osoby tak získali kontrolu nad svojimi osobnými údajmi 2. pre podnikateľov (prevádzkovateľov) - GDPR im ukladá radu technických a administratívnych povinností, ktoré musia splniť. ➡️ „Veľa klientov sa nás pýta, či weby a e-shopy spracovávajú údaje a či sa ich GDPR týka.“Myslia si, že pokiaľ majú iba prezentačný web, s kontaktným formulárom alebo newslettrom, kde získavajú iba e-mail, tak nespracovávajú osobné údaje.  Pravdou je že 99,9% webov sa v skutočnosti osobné údaje spracúvajú. Už len samotný e-mail môže byť osobným údajom, pokiaľ z neho môžeme identifikovať konkrétnu fyzickú osobu.  Spracovávať osobné údaje môžete iba na nejakom pracovnom základe, čiže musíte mať na ich spracovávanie právny dôvod, na základe ktorého si potom viete určiť povinnosti, ktoré s tým súvisia. ➡️ Má zákazník právo na vymazanie všetkých svojich osobných údajov? Na základe nariadenia má dotknutá osoba právo požiadať o ich vymazanie. Vy však nemôžete vymazať úplen všetky údaje, pretože niektoré potrebujete uchovávať 10 rokov na účtovné účely. Pokiaľ to nariaďuje zákon, nejak ich aj naďalej spracovávať budete.  Keď spracovávate údaje na právnom základe súhlasu dotknutej osoby, tak v prípade požiadania o výmaz, ich vymazať musíte.  ➡️ Kto je zodpovedný za únik dát o používateľoch? V prvom rade prevádzkovateľ webstránky je povinný prijať primerané bezpečnostné opatrenia na to, aby zabezpečil ochranu osobných údajov. Pokiaľ neprijal a mohol to zabezpečiť lepšie, tak zodpovednosť nesie práve prevádzkovateľ.  Väčšina prevádzkovateľov si myslí, že pokiaľ nastavia webstránku v súlade s GDPR a zverejnia spomínané dokumenty na web, tak majú splnené všetky povinnosti.  ➡️ Podnikatelia sa musia zaoberať aj súhlasom s používaním cookies. Ako ich rozdeľujeme? Cookies rozdeľujeme na nevyhnutné a na užívateľské a reklamné.  Z hľadiska ochrany osobných údajov sa inak pristupuje k nevyhnutným a inak k užívateľským a reklamným cookies.  Pri nevyhnutných cookies, ktoré sa potrebujeme na bežné fungovanie stránky, súhlas nepotrebujete. Stačí vám teda informačná lišta o spracovávaní cookies.  Pri ostatných potrebujete aktívny súhlas dotknutej osoby. Na lište by ste mali mať uvedenú informáciu o používaní rôznych cookies, tlačidlo “Súhlasím” a ideálne aj preklik, kde sa návštevníci dostanú ku všetkým informáciám.  ➡️ Čo hrozí webstránke, ktorá neinformuje o používaní cookies? Môže dostať pokutu. Úrad ku každému prípadu pristupuje individuálne. Skúma v akom rozsahu boli porušené práva dotknutých osôb, akým spôsobom, aká škoda im mohla byť spôsobená, aký zisk z toho mohol mať prevádzkovateľ.  Bežné pokuty sa pohybujú od 1 000 - 3 000 €, no sú aj prípady, kde sa pokuta pohybuje v desaťtisícoch eur.[Podcast s Baborou Lánikovou a Radovanom Debnárom]Tento článok ukázal len čiastočný obraz toho, o čom sa môžete dozvedieť v našom Skillmea podcaste. Ak ste zvedaví na viac hlbších informácií a zaujímavých diskusií, neváhajte si vypočuť náš podcast. V ňom sa dozviete viac nielen o GDPR a cookies ale aj o registrácií obchodnej známky, duševnom vlastníctve, či e-mailovom marketingu. 

Nezmeškaj info o nových kurzoch a špeciálnych ponukách