Späť na blog
Novinky

Novinky vo Figme z Config 2022 konferencie

Marián Kristeľ
12.05.2022
2 minúty čítania
Novinky vo Figme z Config 2022 konferencie
Množstvo zaujímavých noviniek pre dizajnérsky nástroj Figma bolo predstavených počas tohtoročnej konferencie Config 2022. Ak si zvedavý, ako ovplyvnia tvoj obľúbený dizajnový nástroj a v konečnom dôsledku aj celý pracovný postup, prečítaj si krátky súhrn.

Figma novinky

Spravilo sa niekoľko aktualizácií základných funkcií Figma vrátane Auto Layoutu a komponentov. Zahŕňa to preusporiadanie umiestnenia ikon v rozhraní Figma a niektoré ďalšie ovládacie prvky, vďaka ktorým sú existujúce funkcie výkonnejšie.

Čo je ďalej nové:
  • Tmavý režim Figma (dark mode) - najviditeľnejšia aktualizácia.
  • Absolútne umiestnenie (absolute positioning) - umiestnite položky do komponentu automatického rozloženia.
  • Záporné medzery (negative spacing) - auto layout odteraz podporuje aj záporné medzery medzi položkami.
  • Podpora variabilných fontov vo Figme - využite plný potenciál variabilných fontov priamo v dizajnovom nástroji. Ovládajte tučnosť, šírku a optickú veľkosť fontov (alebo ich nastavte automaticky).
  • Spring animations - použite vlastné alebo prednastavené animácie na prototypovanie prirodzených a plynulých prechodov.
  • Samostatné ťahy (Individual strokes) – jednoducho pridajte ťah na každú hranu zvlášť. Skvelý spôsob vytvárania kariet, výberov atď.
  • Spotlight - jednoduchší spôsob, ako byť sledovaný ostatnými používateľmi vo Figme.

Menšie Figma aktualizácie

  • Zobrazenie obrysov vrstiev - prezeranie obrysov vo Figme vám uľahčuje kontrolu, výber a úpravu skrytých a vnorených vrstiev. Outlines zobrazíte klávesovou skratkou Command / Control + Y.
  • Ochrana heslom - ľahko ovládajte, kto môže pristupovať k súborom a prototypom pri verejnom zdieľaní odkazov vďaka ochrane heslom.ň
  • Obľúbené súbory - pridajte si medzi "Favorites" dôležité súbory a projekty, aby ste k nim mali rýchly prístup z ľavého bočného panela v prehliadači súborov.

FigJam aktualizácie

Tu sú nové spôsoby, ako môžete pracovať vo Figjam:
  • Nové Jira widgety: Jira synchronizácia a správa priamo vo Figjam.
  • Ďalšie widgety: aj widgety Asana a Github sú teraz súčasťou Figmy, ďalej hlasové poznámky 
  • Widget Code Generator: Figma plugin, ktorý vám umožní vytvoriť widget pre FigJam.

Tieto Figma aktualizácie boli darom z nebies a mnohí nadšenci Figmy po nich túžili nejaký čas. Figma neustále vylepšuje svoje nástroje, napriek tomu ostávajú jednoduché a ľahko sa používajú. Aká je vaša obľúbená aktualizácia?
Marián Kristeľ
Mám na starosti marketing a operations v Skillmea | (spolu)organizujem programátorský workshop Rails Girls Bratislava | ambasádor EU Code Week na Slovensku

Mohlo by ťa zaujímať

Learn2Code končí!
Novinky
06.04.2022
Marián Kristeľ

Learn2Code končí!

Doteraz si pamätám, ako rozoberáme business nápady s kamarátmi a každý jeden bol o nejakej aplikácii alebo technológií, ktorá by „to“ vyriešila lepšie, rýchlejšie, lacnejšie, celoplošne. Avšak na ich exekúciu nám chýbali potrebné zručnosti ako napr. programovanie, design, online marketing a pod. V tej dobe sa ešte o startupoch príliš nehovorilo, ale táto vlna pomaly prichádzala aj na Slovensko. Nájsť programátora, ktorý by išiel do „toho“ za podiel bolo náročné. A tak vzniklo Learn2Code, 3-mesačný bootcamp, vďaka ktorému sa mohli účastníci naučiť programovať webové aplikácie a vytvoriť si svoj prvý webový projekt – prototyp svojho nápadu.   Malo to veľký úspech a kurz sa vypredal do posledného miesta. Počas kurzu sa hlásili už ďalší záujemcovia a z prvotnej potreby naučiť sa programovať vznikal vzdelávací projekt.   Bootscampy sme postupne rozšírili do 5 miest na Slovensku, pridali sme ďalšie témy ako design, marketing a postupne začali s online vzdelávaním. To posunulo Learn2Code zo vzdelávania desiatok účastníkov na tisícky pomocou videotutoriálov a tešíme sa dodnes, že už môže naše kurzy využiť ktokoľvek a odkiaľkoľvek s prístupom na internet.   Pandémia urýchlila aj našu digitálnu transformáciu a zamerali sme sa primárne na online vzdelávanie, ktorému sa plánujeme venovať aj naďalej. Čo je dobrá správa, že to bude s novou vzdelávacou aplikáciou a v novom šate.    Dlhšie sme bojovali s názvom Learn2Code, ktorý nás začal trochu obmedzovať, keďže v preklade "learn 2 code" znamená učiť sa programovať. Väčšina našich kurzov je už mimo segment programovania a do budúcna sa plánujeme venovať aj iným oblastiam a témam ako vzdelávanie.    Avšak všetko to bude mať jedného spoločného menovateľa – zručnosti. Preto vzniká nový názov Skillmea ⏩ Posuň sa vpred.    Skill je zručnosť a mea pochádza z latinského slova „môj, moje“, vo voľnom preklade sú to teda moje zručnosti, ktoré môže získavať alebo ponúkať každý. Skillmea bude kariérny portál, ktorý ti pomôže na tvojej ceste za vysnívanou prácou alebo tvojím vlastným businessom. Jednoducho ťa posunie vpred.
Celostránkové editovanie v DIVI
Novinky
03.12.2021
Jaroslav Beňo

Celostránkové editovanie v DIVI

V októbri a novembri 2021 vyšli dve novinky do perfektnej Wordpress témy DIVI. V tomto článku sa na novinky pozrieme podrobnejšie, konkrétne na prvú z nich. Celostránkové editovanie v DIVI.  Prvou novinkou je možnosť editovať celú stránky odkiaľkoľvek. V minulosti, ak ste chceli upraviť hlavičku stránky, tak ste museli prejsť špeciálne na miesto na úpravu hlavičky. Teraz viete upraviť všetko odkiaľkoľvek. Ak to vidíš, vieš to upraviť.   Táto aktualizácia ti umožňuje jednoducho prejsť na tvoje vlastné hlavičky, päty a šablóny príspevkov počas prehliadania webových stránok a tak ich rýchlejšie upravovať vo Visual Builderi. Na úpravu častí tvojho webu už nie je potrebné prechádzať cez informačný panel WordPressu alebo Divi builderu.   Keď povolíš Visual Builder, môžeš upravovať všetko, čo vidíš, od hornej časti webu až po jej spodnú časť. V jednoduchosti povedané: bez ohľadu na to, kde sa na svojom webe nachádzaš, môžeš upravovať to, čo vidíš. Samozrejme, pomocou Divi vieš upravovať všetko, čo na stránke vidíš, ale v minulosti si musel ísť cez Divi theme builder, ktorý si musel lokalizovať a potom nájsť špecifickú časť stránky a tak ju upraviť. To mohlo zabrať nejaký čas, najmä ak si mal vytvorených niekoľko templatov a najprv si musel zistiť, ktorý chceš upraviť – ktorý je aktívny.  Nainštaluj updaty Ako prvý krok musíš urobiť update Divi témy na najnovšiu verziu. Ak nemáš povolené automatické updaty, tak postup je nasledovný: pôjdeš do Appearance – Themes a urobíš update.  [Image] Ak vlastníš jednorazovú licenciu, tak updaty si vieš sťahovať počas prvého roku. Ak nie, tak ti odporúčam zakúpiť si plnú licenciu – updaty máš stále zadarmo.  Ako začať Sme na našom webe, ktorý chceme upravovať. Sme prihlásení a prezeráme si web.  [Image] V hornej lište povolíme Visual Builder stlačením na Enable Visual Builder.  Teraz vieš jednoducho upravovať custom header, custom footer, stránky a proste všetko, čo na stránke vidíš.  [Image] Teraz ti už nič nebráni vyskúšať túto novinku a potešiť sa s jednoduchším editovaním 🙂
Naučte sa používať Google Kalendár a zvládajte time management s prehľadom
Novinky
31.08.2021
Skillmea

Naučte sa používať Google Kalendár a zvládajte time management s prehľadom

Čo sme sa naučili cez home office?Home office, čiže práca z domu, sa začala rozvíjať s nástupom novších trendov elektronických zariadení, umožňujúcich komunikáciu medzi zamestnancom a zamestnávateľom v podstate odkiaľkoľvek. Tento druh práce sa častejšie objavoval po roku 2008, kedy sa svet postupne vracal do normálu po svetovej finančnej kríze. Avšak až do roku 2020 sa jednalo prevažne o firemný benefit.  Počas nástupu pandémie Korona vírusu bolo veľa firiem nútených umožniť prácu z domova, aby nedochádzalo k stretávaniu zamestnancov na pracoviskách a tým sa zamedzilo šíreniu nákazy. Aj keď sa veľa spoločností vrátila do bežného pracovného režimu, forma zamestnania cez home office stále pri niektorých oblastiach prevláda. Najčastejšie prácu na diaľku ponúkajú firmy, kde nemusí dochádzať k dennému osobnému kontaktu medzi zamestnancami. Home office sa stáva populárnym v softvérových firmách, marketingových a pridružených odboroch, u niektorých projektantov a celkovo u ľudí, ktorí vykovávají svoje povolanie skôr v kanceláriách. Pandémia priniesla výzvy pre mnohé spoločnosti a zmenila zaužívané pracovné normy. Aj mnohé banky či finančné inštitúcie začali hľadať možnosť, ako zmeniť pracovné prostredie tak, aby spĺňalo požiadavky súčasnej doby, keď časť zamestnancov pracuje z domu a časť je v práci.  Hlavná priorita pri práci z domu by mala byť dôsledná organizácia času, stanovenie rutiny, či režimu a nastavenie pauzy na odpočinok. Avšak nesmie sa zabúdať na deadliny, pracovné schôdzky mimo domova, dôležité telefonáty, či neodkladné odpovede na emaily. Okrem stanovenia harmonogramu práce je tiež nutné mať dobré technické a programové vybavenie v podobe notebooku, kvalitného internetu a pod., ktoré pre prácu potrebujeme. Podstatným, ale pre niekoho aj možno veľmi zanedbateľným bodom je prehľad vo veciach a na pracovnej ploche. Pri práci by sa mal človek cítiť pohodlne, príjemne a ideálne pre väčšiu sústredenosť by nemal byť rušený okolitým prostredím.[Image] Nástroje, ktoré pomôžu pri plánovaní časuNajskôr si vysvetlíme, čo je to time management. Je to súbor rád, postupov a nástrojov vedúci k rozplánovanie prístupu k práci, rodine, koníčkom a k samým sebe. Time management je teda zameraný na dosahovanie určených cieľov, priorít, ich monitoring a následné vyhodnotenie. Mal by pomáhať k zníženiu napätia, stresu a možnosti využitia viac času pre seba či svojich blízkych. Pre time management existuje niekoľko offline a online nástrojov. S rýchlou dobou a novšími technologickými trendami prechádza viac ľudí od využitia papierových kalendárov a diárov k forme digitálnych nástrojov. Asi najznámejší a najdostupnejšie nástroj pre plánovanie času je Google Kalendár. Čo je Google Kalendár a na čo sa používa?Ako už bolo spomínané v predchádzajúcom odseku, Google Kalendár slúži k efektívnejšiemu usporiadaniu času. Táto aplikácia či služba je dostupná online na digitálnom zariadení. Je možné ho voľne stiahnuť pre Android aj iOS, Kalendár je súčasťou používateľského účtu na Google. Podporujú ho prehliadače Google Chrome, Microsoft Edge, Firefox či Safari. Okrem správy času ponúka služba úpravy viac ako jedného kalendára, zdieľanie kalendára s ostatnými používateľmi a prepojenia s ďalšími službami poskytovanými od Google: Gmailom a Google Workspace aplikáciami. Kalendár je možné prepojiť aj s MS Outlook. V rámci kalendára je možnosť nastaviť až 5 upomienok v rôznych časoch. Tie prichádzajú buď formou emailu, notifikácií a vyskakujúcich okien, alebo bezplatných SMS, ktoré ste si pri zakladaní účtu v Google nastavili. Pre pracovné prostredie je vhodné prejsť na Google Workspace (G Suite), kde okrem bežného usporiadanie času ponúka tiež možnosť vytvorenia rezervácií na konferenčné miestnosti, sledovať kalendáre medzi jednotlivými zamestnancami, vytvorenie a zdieľanie odkazov na videokonferenciu v Google Meet - bežný používateľ nemôže vytvoriť, len sa ku konferencii pridať na základe pozvania. Administrátor môže pridávať aj nové nástroje, ktoré nie sú dostupné pre bežné používateľské využitie.[Image] Pre koho je Google Kalendár vhodný?Google Kalendár je vhodný v podstate pre kohokoľvek, kto si chce stanoviť časový harmonogram a mať prehľad v naplánovaných činnostiach, získavať upozornenia. V prípade, že ste sa rozhodli túto službu využiť naplno a neviete si rady, skúste si pozrieť náš online kurz Google Kalendár, kde sa okrem základných informácií naučíte prepojiť osobné kalendár s firemným, vytvoriť udalosť, pozvať hostí a napríklad aj to, akým spôsobom si pridať kalendáre ďalších osôb.

Nezmeškaj info o nových kurzoch a špeciálnych ponukách