Späť na blog
Podujatia

EU Code Week: Európsky týždeň programovania

Skillmea tím
06.10.2019
3 minúty čítania
EU Code Week:  Európsky týždeň programovania

V dňoch 5. – 20. októbra 2019 vrcholí siedmy ročník Európskeho týždňa programovania, tzv. EU Code Week. Dobrovoľníci z radov učiteľov, inštitúcií a nadšencov z viac ako 70 krajín sa budú snažiť prostredníctvom aktivít predstaviť nové vzdelávacie možnosti a materiály, aby tak zvýšili záujem o programovanie a zatraktívnili jeho výučbu. 

Prečo sa zapájame aj my?

Hodiny informatiky na základných a stredných školách sú nie vždy vedené zábavnou a pútavou formou. Len si spomeň na tie svoje. Digitálna gramotnosť sa však pre uplatnenie na trhu práce stáva kľúčovou a o tom, akú úlohu by mala zohrávať vo vzdelávaní nie je potrebné viesť diskusie. Niečo o tom vieme aj v Learn2Code, kde sa sa nás denne obracajú ľudia s otázkou, kde s programovaním začať.

Preto sme sa aj my s podporou spoločnosti Google opäť stali súčasťou iniciatívy EU Code Week, aby sme podporili digitálne vzdelávanie na školách a pomohli deťom rozvíjať znalosti a zručnosti, ktoré im pomôžu realizovať nápady a uľahčia orientáciu v digitálnom svete. Ak sa v ňom totiž budú správne orientovať už teraz, budú lepšie pripravení využívať jeho prínosy a čeliť jeho nástrahám.


Tento rok sa s Learn2Code vydávame na východ Slovenska do Košíc a okolia, kde sa prostredníctvom workshopov budú môcť deti na viacerých základných školách zoznámiť s programovaním v prostredí Scratch, ktorý sa vďaka svojej jednoduchosti výborne hodí na výučbu programovania, vytváranie interaktívnych hier a animácií. Okrem Scratchu máme pre deti pripravené aj zážitkové hodiny s robotmi Ozobotmi a programovanie hier v jazyku JavaScript pre pokročilejších. Tento rok sme spojili sily aj s leadership programom Teach for Slovakia a niektoré ukážkové hodiny zorganizujeme na školách zapojených do TfS.

Ak chceš vedieť, ako to na takom našom workshope vyzerá, môžeš si pozrieť tento zostrih z roku 2016.


Ako sa môžeš zapojiť?

Európsky týždeň programovania je nezávislá iniciatíva dobrovoľníkov s podporou Európskej komisie, do ktorej sa môže zapojiť ktokoľvek, teda aj ty. Môžeš byť učiteľ, viesť programátorský krúžok alebo sa skrátka dobrovoľne angažovať v digitálnom vzdelávaní. Stačí, ak usporiadaš programátorskú aktivitu #CodeWeek a pridáš ju na mapu na stránke codeweek.eu. Na stránke navyše nájdeš návod a propagačné materiály, ktoré ti s realizáciou pomôžu.

Ak si na niečo podobné netrúfaš, môžeš túto akciu podporiť aj použitím hashtagu #codeweek

Skillmea tím

Sme jednotka v online vzdelávaní na Slovensku.

Na našom webe nájdeš viac ako 260 rôznych videokurzov z oblastí ako programovanie, tvorba hier, testovanie softwaru, grafika, UX dizajn, online marketing, MS Office a pod. Vyber si kurz, ktorý ťa posunie vpred ⏩

Mohlo by ťa zaujímať

ReactiveConf 2019: piaty ročník konferencie mieri opäť do Prahy
Podujatia
24.09.2019
Katarína Kučáková

ReactiveConf 2019: piaty ročník konferencie mieri opäť do Prahy

Piaty ročník konferencie ReactiveConf 2019 mieri do Prahy,aby opäť priniesla prehľad najnovších technológií z prostredia programovania a software developmentu. Chceš odkryť tajomstvo spoločností ako sú Zeit, Google, Brave, Cypress a ďalšie? Čo pre teba tento rok organizátori pripravujú?  Čakajú ťa 3 nabité dni prednášok, workshopov, panelových diskusií, ktoré zaklincuje záverečná párty. Tentokrát sa organizátori snažili presiahnuť rámec React, Angular or Vue a rozšíriť diskusiu na ďalšie prvky ekosystému ako sú ReasonML, Elm, Clojure or Nuxt.js. Dva dni konferencie + festivalový deňReactiveConf sa koná od 30.októbra do 1.novembra 2019 v priestoroch Forum Karlin v centre Prahy. Prvé dva dni sú konferenčné, na 4 stagoch budú prebiehať prednášky, panelové diskusie a tzv. lightnings talks (krátke niekoľkominútové prednášky a prezentácie). Zo 60 speakerov spomeňme namakaného softwarového inžiniera Davida Nolena, Briana Holta z Microsoftu so svojou prednáškou o základoch futuristického kódu a podobne. Tretí, festivalový deň, je venovaný predovšetkým workshopom - čaká ich na teba viac než 15, program bude doplnený o prednášky a na záver odštartuje afterparty, ktorá sa prehupne  až do ďalšieho dňa. Pre koho je konferencia určená?Je určená pre teba, ak programuješ alebo sa zaujímaš o nové technológie. Vypočuješ si novinky zo sveta front- a back-endu, mobilných aplikácií, medzitým môžeš pri káve a občerstvení networkovať. Tento rok sa očakáva viac než 1300 účastníkov. Kde zohnať lístky?Lístky zoženieš priamo na stránke ReactiveConf až do 29.10. 2019. Ak navyše pri platbe zadáš kód "Learn2code", získať 20% zľavu na individuálny lístok.[Image]
Prežijem prázdniny ako programátor
Podujatia
05.06.2019
Skillmea tím

Prežijem prázdniny ako programátor

Začiatok letných prázdnin so sebou prináša pre rodičov otázku ako skombinovať spoločné trávenie času, letné aktivity na táboroch a čas u starých rodičov. Možností je neuveriteľne veľa a vybrať si nie je jednoduché. Ako sa rozhodnúť? Pri výbere sa zväčša zamýšľame nad preferenciami dieťaťa i poznaním nás rodičov, čo potomkovi prinesie radosť i impulzy k jeho sebarozvoju. Žijeme v dobe, keď byť zbehlý v digitálnych technológiách je nevyhnutnosť. Predstavte si svoje deti, ako často trávia čas pred obrazovkou počítača, mobilu alebo televízora.[Letné aktivity pre deti počas prázdnin] Deti pred obrazovkou - áno, či nie?Myslíme si, že prospešnejšie než jednoducho zakazovať takéto trávenie času je pracovať s prirodzenou detskou túžbou spoznávať a skúšať nepoznané. Ukázať im a nenápadne ich naviesť k tomu, že namiesto pasívnych prijímateľov, budú vedieť sami obsah vytvárať a popritom si hravou formou precvičia logické uvažovanie a rozvinú kreativitu.  Pri riešení problémov, pred ktoré ich aj najjednoduchšie programovanie kladie, si sami vytvárajú a testujú hypotézy, pracujú s kategóriami, vyberajú dôležité informácie pred tými nepodstatnými, vidia pred sebou big picture, no súčasne nezanedbávajú detaily. Keď deti programujú, učia sa presne a analyticky premýšľať o nepredvídateľnom svete kódu, hľadať riešenia tu a teraz.   Scratch, JavaScript and companyPočas piatich dní na letných táboroch Learn2Code sa deti zoznámia s programovacími prostrediami Scratch alebo JavaScript. Naučia sa ako vytvoriť a rozpohybovať jednotlivé postavičky, jednoduchý príbeh alebo simuláciu s najrôznejšími animáciami a zvukmi.  Programovacie prostredie Scratch je vhodné ako vstupná brána do programovania pre deti. Uľahčuje deťom zvyknúť si na architektúru príkazov. Scratch tábor sa hodí pre deti, ktoré vedia plynulejšie písať, čítať a počítať - ideálna veková hranica je 9 rokov.  Novinkou je denný tábor v programátorskom jazyku JavaScript, od ktorého je to už len krok k vývoju mobilných aplikácií a hier. Záujemca alebo záujemkyňa o JavaScript bude kódy priamo písať, vekovú hranicu sme mierne oproti Scratchu zvýšili na 11 rokov.[Deti sa v tábore naučia programátorský jazyk JavaScript] Chcete vidieť a vedieť, čo je náplňou programovacích jazykov? Nie je nič ľahšie, získajte predstavu v online kurzoch Scratch Starter a JavaScript Games. V Learn2Code chceme, aby deti prežili 5 plnohodnotných dní, a tak po výdatnom kódovaní, pre nich máme pripravené aktivity, ktoré posilnia ich tímového ducha mimo počítača - budú súťažiť v kvízoch, precvičia si priestorovú predstavivosť, vybláznia sa v Laser tag aréne, precvičia si argumentáciu. Okrem zmysluplného programu kladieme rovnako veľký dôraz na kvalitných lektorov, na ktorých máme od našich pravidelných návštevníkov, pozitívne odozvy. Ak chcete, aby vaše dieťa zažilo fajnový letný týždeň, prihláste ho do Learn2Code letného tábora. Po jeho absolvovaní si osvojí univerzálnu syntax programovacieho jazyka, naprogramuje vlastnú hru a otvorí sa mu cesta aj k náročnejším programátorským výzvam.  Viac ako polovicu miest už máme zaplnenú, tak ak ešte váhate, neváhajte.
Galaxiáda 2019. Čo nás naučil druhý ročník súťaže?
Podujatia
29.05.2019
Katarína Kučáková

Galaxiáda 2019. Čo nás naučil druhý ročník súťaže?

24. mája sa v coworkingovom priestore Banka Žilina stretlo približne 80 ľudí. Boli medzi nimi súťažiaci, učitelia, rodičia. Decká prišli súťažiť v programovaní vo vzdelávacej hre GalaxyCodr a tvorbe hier. Učitelia a rodičia prišli zistiť, či vôbec celé to klikanie do počítačov má pre deti zmysel a malo by byť súčasťou vzdelávania. Pre nás ste všetci víťazi! Z každej strany počúvame, aké nástrahy pre deti internet predstavuje. Prax však prináša mnoho zaujímavých pozitívnych príkladov, o ktorých prišiel porozprávať aj Michal Čadecký z projektu First Lego League a Zuzka Tanková z dobrovoľníckeho programu Business Leader Forum. Jano Horváth z Teach for Slovakia zase napríklad učí informatiku deti, ktoré nikdy nevideli klávesnicu a vie, aké digitálne zručnosti využijú deti, ktoré nedokončia základnú školu. Jeho prípadová štúdia výučby informatiky dokazuje, že sociálne médiá vedia zvýšiť gramotnosť detí, pre ktoré slovenčina nie je rodným jazykom. Naši súťažiaci však boli pre zúčastnených najlepšou prípadovou štúdiou. Ako sa ukázalo, už v mladom veku dokážu vytvárať komplexné a funkčné hry s príbehom. Tak nejak sa všetci zhodli na tom, že ak naučíme deti digitálne médiá správne využívať, dokážu veľké veci. Predsa len sa celý svet digitalizuje a "tým počítačom a internetom" sa už nevyhnú. Navyše má Európskej Únii do roku 2020 chýbať pol milióna špecialistov a tento trend len porastie. Prečo teda deťom zakazovať niečo, čo ich baví a môže ich v budúcnosti celkom dobre uživiť? Na záver sa chceme poďakovať všetkým účastníkom Galaxiády a samozrejme, našim partnerom, Nadácii Orange a Fondu na podporu umenia. Bez ich podpory by tento event zostal len v našich hlavách. Ďakujeme!

Nezmeškaj info o nových kurzoch a špeciálnych ponukách