Či chceme, alebo nie, AI umelá inteligencia je každodennou súčasťou našich životov. Využíva sa v medicíne, priemysle, doprave a logistike, ale aj vo svete financií, vzdelávania a bezpečnosti.
Využitie umelej inteligencie je naozaj pestré. Je súčasťou rôznych aspektov ľudského života. Stretnete sa s ňou v medicíne, pretože pomáha pri diagnostikovaní a predikcii rôznych ochorení. Nezaobíde sa bez nej automatizácia a optimalizácia výrobných procesov v priemysle. Okrem toho sa podieľa na plánovaní a riadení dopravy, pomáha pri analyzovaní trhov a predpovedaní trendov.
Samozrejme, užitočná je aj pri vzdelávaní, pretože vďaka nej sú učebné materiály personalizovanejšie. V oblasti bezpečnosti slúži na vytváranie chatbotov a virtuálnych asistentov. Opomenúť nemožno ani skutočnosť, že do značnej miery ovplyvňuje fungovanie marketingu, lebo pomáha, napríklad s optimalizáciou obsahu, brandingom či tvorbou webových stránok.
To znamená, že AI umelá inteligencia má obrovský potenciál zlepšiť a zefektívniť mnohé aspekty ľudského života a prináša nové možnosti a inovácie do rozličných odvetví.
Čo je to umelá inteligencia?
Umelá inteligencia AI je súčasťou informatiky, pre ktorú je príznačné vytváranie systémov a programov so schopnosťou simulovať ľudskú inteligenciu. Ide o systémy schopné naučiť sa, rozoznávať vzory, robiť rozhodnutia a riešiť problémy.
Ak to zjednodušíme, AI umelá inteligencia poskytuje softvéru schopnosť samostatne myslieť a učiť sa. Predstavuje simuláciu ľudskej inteligencie prostredníctvom strojov, ktoré sú schopné robiť činnosti ako ľudia.
Aktuálne rozlišujeme tri hlavné typy AI, ktoré sa odvíjajú od jej schopnosti:
-
Slabá AI sa sústreďuje na jednu úlohu a nemôže vykonávať také, ktoré sú mimo jej poľa pôsobnosti. Je súčasťou bežného života.
-
Silná AI disponuje schopnosťou pochopiť a naučiť sa akúkoľvek intelektuálnu úlohu tak ako človek. Cieľom výskumníkov je dosiahnuť úroveň silnej AI.
- Stále konceptom budúcnosti je super AI, ktorá je vyššia ako ľudská inteligencia a dokáže riešiť akékoľvek úlohy lepšie ako človek.
Využitie umelej inteligencie je stále väčšie a väčšie. Lákadlom sú najmä výhody, ktoré so sebou prináša. Za zmienku stoja aspoň niektoré. AI umelá inteligencia dokáže, v porovnaní s človekom, znížiť množstvo chýb a zvýšiť presnosť. Okrem toho je dostupná 24/7. Je hybnou silou nových inovácií a robí rozhodnutia neovplyvnené emóciami, čo človek dokáže len málokedy. Samozrejme, dá sa použiť v rôznych rizikových situáciách, čím chráni ľudské životy a mnohé ďalšie.
Pre objektívnosť je potrebné spomenúť aj nevýhody AI, ktoré sa spájajú s vyššími nákladmi a absenciou kreativity. Do budúcnosti môže zvýšiť nezamestnanosť a prispieva k tomu, že ako ľudstvo lenivieme. Takisto je nemožné do nej začleniť etiku a morálku a je bez emócií.
Z uvedeného vyplýva, že AI je dobrým sluhom, ale zlým pánom a je potrebné používať ju s rozumom.
Využitie AI (umelej inteligencie) v marketingu
AI v marketingu sa využíva rozličnými spôsobmi. Na základe analýzy rôznych dát a vzorcov správania pomáha personalizovať obsah i ponuku zákazníkom. Opomenúť nemožno automatizáciu marketingových procesov, napríklad prostredníctvom automatizácie a optimalizácie kampaní, s ktorými súvisí automatické nastavenie cien či optimalizácia rozpočtov na reklamu.
Umelá inteligencia AI je tiež pomocníčkou pri analýze dát a predikcií trendov, čo ide ruka v ruke s lepším pochopením cieľovej skupiny a prispôsobením stratégií a kampaní. AI sa, samozrejme, využíva aj pri chatbotoch a virtuálnych asistentoch.
Tvorba a optimalizácia obsahu
AI má obrovský potenciál aj pri tvorbe obsahu. Pomáha spisovateľom, novinárom a aj copywriterom vygenerovať obsah rýchlo a efektívne. To znamená, že nástroje AI môžu byť použité na generovanie článkov, blogových príspevkov či statusov na sociálne siete tak, že sú relevantné a zaujímavé pre danú cieľovú skupinu. Výhodou je časová úspora, kvalitný obsah a optimalizácia pre vyhľadávače.
V marketingu je pri tvorení textov dôležité SEO (Search Engine Optimization), pretože práve to posúva na vyššie pozície vo vyhľadávačoch. Čo všetko umelá inteligencia AI dokáže v tomto smere?
Tak napríklad je schopná zistiť kľúčové slová a frázy, ktoré je z hľadiska analýzy dát vhodné použiť v pripravovanom obsahu. Tým pádom sa zvyšuje šanca na viditeľnosť a dobrú pozíciu vo vyhľadávačoch. Nástroje AI pomáhajú nielen so zisťovaním kľúčových slov, ale aj meta popisov, titulkov, SEO meta description i URL adries.
Analýza dát
Marketingová analytika slúži na vyhodnocovanie efektívnosti a úspešnosti marketingových aktivít. Je to spôsob, ako získať informácie o spotrebiteľoch, optimalizovať marketingové ciele a dosiahnuť lepšiu návratnosť investícii. To znamená, že nielenže sleduje výsledky kampaní, ale ich aj meria, analyzuje a aplikuje do nich údaje. Azda najpoužívanejším nástrojom marketingovej analýzy je Google Analytics.
Bežná marketingová analytika sa pasuje s množstvom problémov, ako napríklad veľké množstvo nespoľahlivých alebo nekvalitných údajov, nesprávne pochopenie údajov či nedostatok vedomostí, ako s informáciami naložiť. Práve tu prichádza na rad AI marketing, ktorý má potenciál analýzu dát skvalitniť.
Zákaznícka podpora
Umelá inteligencia AI má potenciál zlepšiť zákaznícku podporu a to napríklad tým, že podporuje a dopĺňa človeka. Znížením množstva času na riešenie konkrétneho problému a väčšie množstvo úspešne zvládnutých ťažkostí zvyšuje produktivitu zákazníckej podpory. To znamená, že AI môže byť asistentom operátorov.
AI im uľahčuje prácu tým, že dokáže odpovedať na jednoduché otázky a je schopná nájsť relevantné informácie rýchlo a ľahko. Zákazníkom poskytuje nepretržitú podporu a aj nadštandardnú starostlivosť.
V rámci zákazníckej podpory môže byť AI užitočná aj v tom, že dokáže na základe interných dát firmy zaškoliť nových pracovníkov pomerne rýchlo.
Automatizácia
Umelá inteligencia prináša so sebou možnosť automatizovať niektoré marketingové úlohy, ako napríklad písanie reklamných textov, newsletterov, ale aj vizuálnych či grafických materiálov. Realitou sú aj automatické kampane.
Prostredníctvom AI tiež môžete tiež automatizovať proces vytvárania popisov produktov, čo šetrí čas i peniaze. Okrem toho vám pomôže so správou skladu, spracovávaním platieb i komunikáciou so zákazníkmi. Pomocou chatbotov a virtuálnych asistentov môžu eshopy poskytovať zákazníkom odpovede na otázky 24/7.
Ako vie AI pomôcť vášmu biznisu
Vhodné začlenenie AI do svojho biznisu so sebou prináša automatizáciu procesov a predvídanie budúcich trendov a správania sa na trhu pomocou analytických nástrojov. Pomocnú ruku podá aj v oblasti personalizovaného marketingu, čo ide ruka v ruke s vyšším predajom a ziskami.
Benefitom je aj väčšia bezpečnosť vďaka schopnosti predikovať bezpečnostné hrozby a predchádzať útokom. Chatboty a virtuálni asistenti zlepšujú interakcie so zákazníkmi, čo skvalitňuje fungovanie zákazníckeho servisu.
Novinky, ktoré prináša AI
Umelá inteligencia neustále napreduje a je možné predpokladať, že význam tejto technológie bude v marketingu, podnikaní i bežnom živote narastať. Môžeme sa spoločne tešiť na početné novinky v umelej inteligencii.
Ak AI využívate napríklad v marketingu, očakávajte, že vďaka stále lepším algoritmom a väčšej dostupnosti dát, bude schopná presnejšie predikovať správanie zákazníkov a pomáhať marketérom vytvárať efektívnejšie kampane.
Zaujíma vás, aké novinky prináša AI? Dávame vám do pozornosti online kurz
Profesia Days 2023 s tými napovolanejšími odborníkmi. Dozviete sa o novinkách zo sveta technológií i podnikania.