Alebo objednať len tento kurz za 79,00 €

Úvod do UX/UI: Dizajn pre obrazovky

5h 37m 9s
Čas
47
Kapitol
2 732
Študentov
4.8
Hodnotenie
Začiatočník
Level
slovenský
Jazyk kurzu

Do hĺbky o UX / UI dizajne. Rýchlo a zrozumiteľne.

Chceš sa naučiť kresliť aplikácie a webové stránky? Alebo už nejaký čas programuješ a zaujíma ťa, prečo dizajnéri nedajú pokoj s úplnými hlúposťami? Začni týmto kurzom.

V kompaktnej forme bez zbytočných rečí si predstavíme teoretické základy UI, UX a interakčného dizajnu. Všetko od pixelov, cez wireframy až po prácu s pozornosťou užívateľa. A celé to zaberie jeden pracovný deň.

Dizajn pre obrazovky

Sú lepšie modré alebo zelené gombíky? Ako spraviť krásnu animáciu na Dribbble? Aký je rozdiel medzi UX dizajnom a interakčným dizajnom?

To je úplne jedno.

Tento kurz nie je o tom, ako v Sketchi alebo Photoshope založiť nové plátno a nakresliť namakanú aplikáciu. Naučíme sa niečo oveľa užitočnejšie: vysvetlíme si, čo je dizajn. Budeme sa rozprávať o efektívnom riešení problémov, historických kontextoch a trochu aj o budúcnosti celého odvetvia. Prejdeme veľa tém od teórie počítačovej grafiky, cez dizajn užívateľských rozhraní, user experience dizajn až po interakcie a trochu kodériny.

Tieto videá by ťa mali nasmerovať správnym smerom ak na vizitke máš už nejaký čas napísané niečo ako “designer” alebo “developer” a chceš sa vývoju digitálnych produktov venovať viac do hĺbky. Zároveň je všetko vysvetlené v ľudskej reči tak, aby to pochopili aj úplní začiatočníci.

Čo sa naučíš

Prvá časť je určená hlavne pre úplných začiatočníkov. Je to taký úvod do odvetvia, do problematiky dizajnu pre obrazovky a digitálne produkty. A teda, prejdeme si:
  • Kto je to UI alebo UX dizajnér a čo je ich úlohou
  • Ako sa uplatniť na pracovnom trhu v najbližších 20 rokoch
  • Čo sú bitmapy, vektory, JPEG, PNG, SVG a tieto veci
  • Že Photoshop je na nič a vlastne dizajn začína kreslením diagramov
  • Prečo je dobré naučiť sa programovať (a kódovať)
  • Ako vlastne fungujú displeje: čo sú pixely a čo body a čo je retina a čo je DPI

V ďalšej časti ostaneme pri fundamentálnych témach, no pôjdeme už trochu viac do hĺbky:
  • Hexadecimálne a decimálne kódy farieb; ako súvisia s RGB modelom?
  • Ako vybrať správne farby: aká je úloha farieb v dizajne?
  • Ako navodiť feeling a dojem z dizajnu; a prečo je to dôležité?
  • Fonty! Ako vybrať písmo, čo je serif a čo je to H1 nadpis
  • UI je metafora reálneho sveta a pri animáciách treba rozmýšľať
  • Čo nájdeme v dizajnovej dokumentácii od Apple a Google

Tretia časť je o informačnej architektúre a produktovom myslení:
  • Každá appka alebo web má svoj účel
  • Ako navrhnúť štruktúru aplikácie
  • Užívateľské testovanie: ako urobiť dobrú navigáciu
  • Ako písať dobré texty
  • Niečo o personách a metodológii Jobs to be done

Čo by to bol za dizajnový kurz bez wireframov:
  • Čo je wireframe, na čo ho používame
  • Ako sa robí webová stránka: čo treba vedieť o kódovaní
  • Ako prispôsobiť obsah rôznym displejom

Niečo o tom, ako kresliť pekný dizajn:
  • Veľké a malé gridy
  • Fittovo pravidlo a veľkosť elementov na displeji
  • Ako pracovať s prázdnym priestorom  
  • Ako upútať pozornosť užívateľa
  • Nejaké psychologické princípy; tipy a triky v dizajne
  • Ako správne nakresliť tlačidlo
  • Niečo o navigácii na desktopoch a telefónoch
  • Aký je rozdiel medzi modálnym a nemodálnym oknom a ako ich použiť
  • Ako navrhnúť formulár tak, aby fungoval

Čo všetko dostaneš

  • videotutoriály o UX a UI dizajne,
  • moderované diskusné fórum,
  • garancia vrátenia peňazí do 14 dní v prípade nespokojnosti s kurzom,
  • certifikát o absolvovaní kurzu UX/UI Dizajn pre obrazovky.
Online kurz Úvod do UX/UI: Dizajn pre obrazovky je možné

Zoznam kapitol

"Urobíme si nejaké to UX." LOL
#07: Nákupný zoznam pre tvoj torrent klient
Dostupné len po zakúpení prístupu
Prvé video: O čom nie je tento kurz
Dostupné v ukážke kurzu
#08: Framer je najlepšia vec na svete. A niečo o analytike
Dostupné len po zakúpení prístupu
#05: Pixely, alfa kanály a euklidovská geometria
Dostupné len po zakúpení prístupu
#06: Euklides by použil vektor
Dostupné len po zakúpení prístupu
Proseminár teoretickej displejológie
#09: Ono sa to nevolá "screen design" pre nič za nič
Dostupné len po zakúpení prístupu
#10: Bod je tvoj nový imaginárny kamarát
Dostupné len po zakúpení prístupu
Started from the bottom
#13: O obdĺžnikoch, zaoblených rohoch a tieňoch
Dostupné len po zakúpení prístupu
#15: Mama má Emu. Ema má Helveticu
Dostupné len po zakúpení prístupu
#16: \<h1>Čo je toto?</h1>
Dostupné len po zakúpení prístupu
#11: O červenej, zelenej modrej a aj fialovej alebo oranžovej
Dostupné len po zakúpení prístupu
#17: O animácii, ízingoch a rôznych verziách minulosti
Dostupné len po zakúpení prístupu
#18: Čo sa môžeme naučiť od Mickeyho?
Dostupné len po zakúpení prístupu
#12: Prečo má Instagram čiernobiele UI?
Dostupné len po zakúpení prístupu
#14: Tieň má svoju tienistú stránku
Dostupné len po zakúpení prístupu
Poď, prečítame si dokumentáciu
#20: V tomto videu skrolujem cez Material Design
Dostupné len po zakúpení prístupu
#19: O tom, ako si pozerám Human Intarface Guidelines
Dostupné len po zakúpení prístupu
Toto môžeš preskočiť
#21: NEPOVINNÉ: O dizajnových deadly skilloch a o tom, čo to tu vlastne robíme
Dostupné len po zakúpení prístupu
#22: NEPOVINNÉ: Deadly skillz vol. 2
Dostupné len po zakúpení prístupu
Stručný úvod do informačnej architektúry
#23: O tom, že dizajn nezačína kreslením a že všetko má účel
Dostupné len po zakúpení prístupu
#25: Ako zistiť, čo majú ľudia v hlave a ako tam dostať nové veci
Dostupné len po zakúpení prístupu
#24: O plynutí užívateľa tvojim produktom
Dostupné len po zakúpení prístupu
Síce nevyzerajú, ale tieto videá sú o dizajne
#27: O napĺňaní veľkých potrieb a o tom, prečo sme všetci HR-isti
Dostupné len po zakúpení prístupu
#26: BONUS: Hádaj, čo je najdôležitejším obsahom na webe
Dostupné len po zakúpení prístupu
Drôtené modely voláme wireframes
#28: O drôtoch, kaskádach a o tom, že všetko je vlastne obdĺžnik
Dostupné len po zakúpení prístupu
#29: Web je len textový dokument v ktorom sú tabuľky
Dostupné len po zakúpení prístupu
#30: O responzivite a dizajnovom masochizme
Dostupné len po zakúpení prístupu
Toto sa volá defenzívny dizajn
#31: Keď sa nedarí a všetko je zle a je zima a ja som hladný
Dostupné len po zakúpení prístupu
Úvod do praktickej layoutológie
#36: O prázdnom priestore a berlínskej psychologickej škole
Dostupné len po zakúpení prístupu
#33: Programátori sú leniví a tak nejak celkovo čudní (Clickbait)
Dostupné len po zakúpení prístupu
#37: Zase o textoch, ale tentokrát zase ešte trochu inak
Dostupné len po zakúpení prístupu
#32: Neuveriteľné! Slovák urobil TOTO a zrazu kreslí pekné dizajny!
Dostupné len po zakúpení prístupu
#35: O tom, že rohy sú nekonečne široké a ako si nevykĺbiť palec
Dostupné len po zakúpení prístupu
#34: Záhada čísla 8
Dostupné len po zakúpení prístupu
Hurá! Konečne videá o tom bájnom UX
#40: Pár divných termínov, ktoré ti pomôžu robiť dobrý dizajn
Dostupné len po zakúpení prístupu
#38: Úvod do úvodu do User Experience dizajnu a také veci
Dostupné len po zakúpení prístupu
#46: Užívateľské testovanie je základ dobrého dizajnu
Dostupné len po zakúpení prístupu
#45: UX Dark Patterns. Čo to je a prečo to nebudeš robiť
Dostupné len po zakúpení prístupu
#43: O rozhovoroch, módoch, nemódoch a kolotočoch
Dostupné len po zakúpení prístupu
#44: Hviezdičky, polia, čekboxy. A ako to nepototo
Dostupné len po zakúpení prístupu
#41: Affordance a všetko čo s tým súvisí
Dostupné len po zakúpení prístupu
#42: O lištách, omrvinkách a o tom, ako sa proste nestratiť
Dostupné len po zakúpení prístupu
#39: Ako prinútiť človeka, aby sa pozrel tam, kde chceš ty
Dostupné len po zakúpení prístupu
Posledné video
#47: Ešte niekoľko viet na koniec dňa
Dostupné len po zakúpení prístupu

Hodnotenia kurzu

Pozri aj tieto kurzy